Datum prometa pre završetka perioda

Jedna od situacija koja se neretko pojavljuje u praksi jeste situacija da se faktura izdaje pre nego što je promet dobara i usluga izvršen. Ovo nije ispravna praksa, i po primaoca računa može da ima negativne posledice.

Pravilnikom o PDV, računom se ne smatra dokument koji je izdat pre nastanka poreske obaveze, a faktura koja se izda pre nego što je promet dobara i usluga završen je upravo takav dokument.

Naime, samo u retkim situacijama, moguće je fakturu izdati unapred, odnosno pre izvršenog prometa, a to su slučajevi kada se radi o prenosu, ustupanju i davanju na korišćenje autorskih i srodnih prava, patenata, licenci, zaštitnih znakova, kao i drugih prava intelektualne svojine, uslugama koje su povezane sa tim uslugama, ali i uslugama tehničke podrške prilikom korišćenja softvera, hardvera i druge opreme na određeni vremenski period.

Međutim, kada se radi o drugim situacijama, izdavanje fakture pre izvršenog prometa nije ispravno.

Datum prometa pre završetka perioda

Odbitak PDV

Ovo se često dešava u situacijama kada zakupodavac izdaje fakturu za određeni period pre isteka perioda na koji se faktura odnosi. Na primer, faktura izdata 25. novembra za period novembar nije ispravna, i ukoliko bi se ovo dogodilo, primalac računa ne bi imao pravo da koristi PDV kao odbitnu stavku ako taj račun sadrži i obračunati PDV.

Međutim, navedena situacija je samo jedna od mnogih koje se u praksi mogu dogoditi, pa bi primaoci računa, sa posebnim osvrtom na one koji su u sistemu PDV i žele da koriste pravo na povrat PDV po osnovu primljenog računa, o ovom detalju morali da vode računa, kako ne bi izgubili pravo na korišćenja PDV usled takve greške pri fakturisanju.

Imaš pitanja za nas i želiš da dobiješ odgovore? Zakaži konsultacije

Obaveza podnošenja IOSI obrasca
Obaveza podnošenja IOSI obrasca

Obaveza podnošenja IOSI obrasca Poslodavci koji imaju 20 i više zaposlenih su dužni da se pridržavaju određenih zakonskih odredbi u vezi sa zapošljavanjem osoba sa invaliditetom. Ovo uključuje i obavezu

Poreski tretman ishrane zaposlenih u menzi
Poreski tretman ishrane zaposlenih u menzi

Poreski tretman ishrane zaposlenih u menzi Jedno od čestih pitanja u poslovanju firmi koje pružaju ishranu zaposlenima u okviru svojih menzi je kako pravilno evidentirati promet i obračunati PDV. U

Rashodovanje robe koja ima rok trajanja
Rashodovanje robe koja ima rok trajanja

Rashodovanje robe koja ima rok trajanja Pri upravljanju robom sa rokom trajanja, preduzeća često nailaze na izazove vezane za obračun PDV-a. Važno je poznavati zakonske odredbe kako bi se izbeglo