Datum prometa pre završetka perioda
Jedna od situacija koja se neretko pojavljuje u praksi jeste situacija da se faktura izdaje pre nego što je promet dobara i usluga izvršen. Ovo nije ispravna praksa, i po primaoca računa može da ima negativne posledice.
Pravilnikom o PDV, računom se ne smatra dokument koji je izdat pre nastanka poreske obaveze, a faktura koja se izda pre nego što je promet dobara i usluga završen je upravo takav dokument.
Naime, samo u retkim situacijama, moguće je fakturu izdati unapred, odnosno pre izvršenog prometa, a to su slučajevi kada se radi o prenosu, ustupanju i davanju na korišćenje autorskih i srodnih prava, patenata, licenci, zaštitnih znakova, kao i drugih prava intelektualne svojine, uslugama koje su povezane sa tim uslugama, ali i uslugama tehničke podrške prilikom korišćenja softvera, hardvera i druge opreme na određeni vremenski period.
Međutim, kada se radi o drugim situacijama, izdavanje fakture pre izvršenog prometa nije ispravno.
![Datum prometa pre završetka perioda 4 Datum prometa pre završetka perioda](https://fincon.rs/wp-content/uploads/2023/12/Untitled-design-2023-12-12T091009.689.png)
Odbitak PDV
Ovo se često dešava u situacijama kada zakupodavac izdaje fakturu za određeni period pre isteka perioda na koji se faktura odnosi. Na primer, faktura izdata 25. novembra za period novembar nije ispravna, i ukoliko bi se ovo dogodilo, primalac računa ne bi imao pravo da koristi PDV kao odbitnu stavku ako taj račun sadrži i obračunati PDV.
Međutim, navedena situacija je samo jedna od mnogih koje se u praksi mogu dogoditi, pa bi primaoci računa, sa posebnim osvrtom na one koji su u sistemu PDV i žele da koriste pravo na povrat PDV po osnovu primljenog računa, o ovom detalju morali da vode računa, kako ne bi izgubili pravo na korišćenja PDV usled takve greške pri fakturisanju.
Imaš pitanja za nas i želiš da dobiješ odgovore? Zakaži konsultacije
![Datum prometa pre završetka perioda 5 Obaveza podnošenja IOSI obrasca](https://fincon.rs/wp-content/uploads/2024/07/Untitled-design-2024-07-22T165454.702.png)
Obaveza podnošenja IOSI obrasca Poslodavci koji imaju 20 i više zaposlenih su dužni da se pridržavaju određenih zakonskih odredbi u vezi sa zapošljavanjem osoba sa invaliditetom. Ovo uključuje i obavezu
![Datum prometa pre završetka perioda 6 Poreski tretman ishrane zaposlenih u menzi](https://fincon.rs/wp-content/uploads/2024/07/Poreski-tretman-ishrane-zaposlenih-u-menzi.036.png)
Poreski tretman ishrane zaposlenih u menzi Jedno od čestih pitanja u poslovanju firmi koje pružaju ishranu zaposlenima u okviru svojih menzi je kako pravilno evidentirati promet i obračunati PDV. U
![Datum prometa pre završetka perioda 7 Rashodovanje robe koja ima rok trajanja](https://fincon.rs/wp-content/uploads/2024/07/Rashodovanje-robe-koja-ima-rok-trajanja.png)
Rashodovanje robe koja ima rok trajanja Pri upravljanju robom sa rokom trajanja, preduzeća često nailaze na izazove vezane za obračun PDV-a. Važno je poznavati zakonske odredbe kako bi se izbeglo