Godišnji porez na dohodak građana 2024
15. maj je rok za predaju poreske prijave PP GPDG, kojom se utvrđuje godišnji porez na dohodak građana, a Vlada RS objavila je, koji je to neoporezivi iznosi za ostvarene prihode u 2023. godini. Osobe čija je konačna zarada u prethodnoj godini veća od RSD 4.269.564 (što predstavlja neoporezivi iznos) dužne su podneti godišnju poresku prijavu za tu godinu, a prijava se podnosi u elektronskoj formi.
- finconns2021
- Porezi i fiskalne kase
Umanjenje za mlađe od 40 godina
Građani koji spadaju u obveznike godišnjeg poreza na dohodak, a koji su mlađi od 40 godina na poslednji dan 2023. godine, imaju dodatno umanjenje svog neto dohotka ostvarenog putem zarada, prihoda od samostalne delatnosti, kao i prihoda od autorskih i srodnih prava i prava industrijske svojine. To umanjenje iznosi RSD 4.269.564, što je ekvivalent tri prosečne godišnje zarade po zaposlenom isplaćene u Srbiji tokom te godine.
U poreskoj prijavi obveznici prijavljuju svoj ukupan neto dohodak ostvaren tokom kalendarske 2023. godine, kao i neoporezivi iznos. Razlika između ova dva iznosa predstavlja dohodak za oporezivanje.
Dohodak za oporezivanje dalje se smanjuje za propisane lične odbitke, a preostali iznos čini oporezivi dohodak na koji se primenjuju odgovarajuće poreske stope.
Lični odbici priznaju se u sledećim iznosima:
- za poreskog obveznika: RSD 569.275
- za svakog izdržavanog člana porodice: RSD 213.478

U nastavku se nalazi pregled stopa i iznosa oporezivog dohotka na koje se primenjuju:
Opis | Iznos oporezivog dohotka u RSD |
Oporezivi dohodak po stopi od 10% | do 8.539.128 |
Oporezivi dohodak po stopi od 15% | od 8.539.129 |
Ulaganje u alternativni investicioni fond
Fizička lica koja se opredele za ulaganje u alternativni investicioni fond imaju pravo na poreski kredit koji se obračunava prema visini ulaganja u toku kalendarske godine za koju se utvrđuje godišnji porez na dohodak građana. Ovaj poreski kredit može iznositi najviše do 50% uloženog iznosa.
Važno je napomenuti da poreski kredit ne može premašiti 50% ukupne poreske obaveze koja proizlazi iz godišnjeg poreza na dohodak građana.
Takođe, važno je imati na umu da ukupan iznos ličnih odbitaka ne može biti veći od 50% dohotka koji se podvrgava oporezivanju.

Sa razvojem poslovanja, mnogi preduzetnici se suočavaju s potrebom za promenama, bilo da prelaze sa paušalnog oporezivanja na ličnu zaradu ili transformišu svoje poslovanje iz

Mogućnost zamrzavanja firme, odnosno odlaska u mirovanje, često koriste preduzetnici kako bi privremeno obustavili svoje poslovanje. Na ovaj način, preduzetnici zaustavljaju obavezu plaćanja poreza i

Jedna od čestih dilema za sve koji žele da započnu poslovanje i ostvaruju prihode u skladu sa zakonom jeste izbor između statusa frilensera i paušalca.