Neizdavanje avansnog računa

U praksi se povremeno mogu pronaći situacije kada preduzetnici i vlasnici privrednih društava, donose neke potpuno nepromišljene poteze, verujući da će na taj način uspeti da umanje svoje poreske obaveze. Jedna od takvih situacija je neizdavanje avansnog računa u poreskom periodu kada je avansna uplata primljena, kako ne bi nastala obaveza plaćanja poreza na dodatu vrednost u tom poreskom periodu, što je apsolutno pogrešno i može biti kažnjeno od strane poreskih organa.

Šta je avansni račun?

Avansni račun predstavlja dokument koji se šalje uplatiocu avansa, nakon što on izvrši uplatu novčanih sredstva pre izvršenog prometa dobara ili usluga.

Ukoliko je primalac u sistemu PDV, on je u obavezi da za takvu uplatu izvrši izdavanje avansnog računa. Važno je istaći da obaveza po osnovu poreza na dodatu vrednost kod primaoca avansa, ne nastaje onog trenutka kada je izdat avansni račun, već obaveza nastaje onda kada je uplata izvršena, što samim tim jasno ukazuje da neizdavanje avansnog računa ne može da pomogne u smanjenju poreske obaveze.

Neizdavanje avansnog računa

Ukoliko imaš nedoumice i želiš da ti pomognemo u rešavanju istih, možeš zakazati konsultacije, a mi ćemo ti pomoći da doneseš najbolje odluke za svoje poslovanje.

Obaveza podnošenja IOSI obrasca
Obaveza podnošenja IOSI obrasca

Obaveza podnošenja IOSI obrasca Poslodavci koji imaju 20 i više zaposlenih su dužni da se pridržavaju određenih zakonskih odredbi u vezi sa zapošljavanjem osoba sa

Rashodovanje robe koja ima rok trajanja
Rashodovanje robe koja ima rok trajanja

Rashodovanje robe koja ima rok trajanja Pri upravljanju robom sa rokom trajanja, preduzeća često nailaze na izazove vezane za obračun PDV-a. Važno je poznavati zakonske